Pytania i odpowiedzi
-
Z jakich wydatków mogę odzyskać podatek od importu rzeczy?
-
Odzyskujemy podatek od importu rzeczy z wszystkich wydatków powiązanych z działalnością gospodarczą.
-
Jakie dokumenty są niezbędne w celu odzyskania podatku od importu rzeczy?
-
Przede wszystkim faktury zakupu, dokumenty celne.
-
Jakie wymagania muszę spełniać aby odzyskać podatek od importu rzeczy?
-
Należy być czynnym podatnikiem VAT UE.
-
Co jeżeli mam zawieszoną lub zlikwidowaną działalność?
-
Można się starać o zwrot podatku od importu rzeczy wstecz, za okres w którym było się czynnym podatnikiem VAT UE.
-
Jaka jest minimalna kwota zwrotu podatku od importu rzeczy?
-
Nie ma minimalnej kwoty.
-
Jak często mogę składać wnioski o zwrot podatku od importu rzeczy?
-
Urzędy przyjmują wnioski miesięczne, kwartalne, półroczne lub roczne.
-
W jakiej walucie otrzymuje zwrot podatku od importu rzeczy?
-
Jeżeli zostanie podane we wniosku konto w EUR, to zwrot następuje naturalnie w tej walucie.
-
Do kiedy mam czas na odzyskiwania podatku od importu rzeczy?
-
Do 5 lat wstecz.
-
Jaki koszt ponoszę za odzyskanie podatku od importu rzeczy?
-
Proponujemy przejrzyste warunki współpracy, w tym niską opłatę. Nie ma żadnych ukrytych kosztów. Należność występuje w momencie faktycznego odzyskania podatku od importu rzeczy. Dokładna tabela znajduje się w zakładce cennik.
-
Jak otrzymuje zwrot zagranicznego VAT?
-
Po rozpatrzeniu wniosku i wydaniu decyzji zagraniczny urząd skarbowy przekazuje kwotę zwrotu bezpośrednio na Twój rachunek bankowy.
-
Jak szybko mogę się spodziewać zwrotu?
-
W zależności od rozmiaru sprawy z reguły od 2 do 6 miesięcy.
-
Jak przekazać dokumenty w celu odzyskania podatku od importu rzeczy?
-
Dokumenty można przesłać kurierem lub listem poleconym.